maandag 13 mei 2013

IK HOU VAN MIJN MAMA !

Het was vorige week een korte week in onze kikkerklas.
Na ons spetterend schoolfeest hadden we even aandacht voor onze mama's !
We houden allemaal van onze mama.
Maar waarom houden we van onze mama's ? Kikker houdt van zijn mama omdat ze zo lief is ...
Hij knutselde een hartje voor zijn mama. Het hartje werd doorgegeven en onze vriendjes vertelden één voor één waarom ze van hun mama eigenlijk houden. Er kwamen heel wat leuke dingen uit hun kindermond o.a. : omdat ze mooie ogen heeft, omdat ze me knuffelt, omdat ze met me speelt, omdat ze lekker kookt, omdat ze voor mijn zusje en broertje zorgt... Dus mama's ... jullie zijn stuk voor stuk bijzonder !
We maakten ook voor onze mama's een kaartje in de vorm van een hartje.
Ons cadeautje hadden we al een tijdje geleden klaar. Vanuit een kloddertje verf toverden we een mooie bloem voor jullie op een echt doek. We waren echte kunstenaars ! ( Zie thema Lente)
We leerden er een leuk liedje bij en met ons penseel en schilderpalet in de hand leken we wel echte kleine kunstenaars.
Zondag was het dan zover ! De grote dag voor alle mama's ! Feest voor lieve mama's ! Daar horen verrassingen bij !
Hopelijk hebben jullie genoten van jullie moederdag en werden jullie verrast door jullie kleine kunstenaars !
Het was deze week ook twee keer feest in de klas ! Cara en Elien waren jarig !


Tot volgende week !


Kikker en zijn wenskaartje



Kringgesprek : Ik hou van mijn mama !


We maken een wenskaartje voor mama !



De cadeautjes voor mama






Onze anti-pest affiche



Even ons liedje voor mama oefenen





We vieren de verjaardag van Elien !













We vieren de verjaardag van Cara








Geen opmerkingen: